Наше зобов’язання перед Творінням: спонукання до відповідального використання енергії

0
208

Видано в рамках проекту “Відповідальність за Створіння в Україні: міждисциплінарний та екуменічний обмін досвідом в сфері стійкої енергетики з Університетом Людвіга Максиміліана (LMU, Мюнхен, ФРН) та за фінансової підтримки фонду Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU, Оснабрюк, Німеччина).

«Наше зобов’язання перед творінням: спонукання до відповідального використання енергії» збіглося з широкими суспільними і політичними дебатами про атомну енергію і майбутньому енергозабезпеченні, які заново розгорівся внаслідок атомної катастрофи в Японії і приводу 25 річниці аварії реактора в Чорнобилі. Драматичні події в Фукусімі по-новому пролили світло на необхідність сталого використання енергії. Вони яскраво продемонстрували нам, що можуть настати навіть події, хоча і дуже малоймовірні, але пов’язані з великим ризиком, і що проблеми, пов’язані з використанням атомної енергії, все ще не вирішені. Заново ставиться питання про безпеку атомної енергії. Але ці актуальні дебати не повинні залишати поза увагою інші тенденції розвитку, які потрібно брати до уваги при всеосяжної оцінки глобальної зміни клімату і зростаючого числа надзвичайних природних катастроф, а також внаслідок вирубки лісів або надмірного використання с / г угідь по відношенню до біологічного розмаїття. Всі ці загрозливі екологічні проблеми наполегливо нагадують, як терміново необхідно змінити екологічний і енерго-політичний курс, зробити якийсь «енергетичний переворот». Опубліковане експертний висновок «Зміна клімату: палаючий питання глобальної, екологічної справедливості і рівноправ’я поколінь», передане Комісії з суспільних і соціальних питань, а також іншим Комісіям католицької церкви Німецької конференції єпископів, вже в 2006 році закликало внести свій вклад в цю проблему, щоб зміни клімату сприймалося як питання справедливості і виживання людства і всього живого. При цьому особливий внесок в охорону клімату повинна, перш за все, внести зважена енергетична політика. Уже зараз здійснюються численні спроби застосування екологічно нейтральною енергетичної політики.

Наступник Іонна Павла ІІ, Папа Бенедикт XVI також підкреслив у своїй енцикліці «Caritas in veritate», що цілісний розвиток людини тісно пов’язане з обов’язками, що випливають з відношення людини до навколишнього середовища і природи. Звідси випливає відповідальність за охорону навколишнього середовища і всього людства, в т. Ч. І наступних поколінь. У зв’язку з цим, Папа звернув увагу на істотне значення енергетичної проблематики (для порів. No 48f). Енергетичне питання, як і зміна клімату, є центральним ключовим питанням глобальної та екологічної справедливості для нас і наступних поколінь. Взяти на себе відповідальність за людей і за навколишній світ вимагають таких способів життя і дій, які базуються на почуттях заходи і солідарності. Потрібно серйозний перегляд стилю ведення економіки і способу життя. Кожна окрема людина, а також суспільство і держава в цілому не можуть залишатися байдужими і байдужими по відношенню до шкоди, що заподіюється ними. Тому потрібні нові правила і форми сталого використання навколишнього світу і енергії.

Одне з основних завдань полягає в тому, щоб розробити загальну стратегію сталого використання ресурсів. Енергетична політика майбутнього повинна супроводжуватися скороченням використання енергії, підвищенням ефективності, а також розширенням і пошуком альтернативних стійких форм енергії. Структура тексту посібника слід трьома етапами: «Розпізнати – оцінити – діяти». Перш за все надається актуальна ситуація справжньою енергетичної політики і енергозабезпечення на тлі наявності обмежених ресурсів, необхідної безпеки і надійності енергозабезпечення загрозливих всьому людству і кліматичних змін.

Потім енергетичне питання аналізується з точки зору стійкості християнської етики, а також представляється особливість енергозабезпечення як суспільне благо і проблематика зважування ризиків, пов’язаних з різними формами енергії. Після чого рекомендується стале використання енергії, за принципом тризвуку, що складається з відчуття міри, підвищення ефективності та розширення використання поновлюваних видів енергії. Окремий розділ присвячений етичним критеріям оцінки атомної енергії. На закінчення, розкриваються сфери діяльності, в яких проявляється церковна спільна відповідальність.

“Наше зобов’язання перед Творінням: спонукання до відповідального використання енергії” – Ужгород, 2011. – 52 с. Обкладинка м’яка.

ISBN 978-966-8269-33-7

 

.

Leave a reply