Лісова екошкола для юних ромів

0
373

11 червня 2021 року мобільна екошкола побувала у Великому Березному, де було проведено цікаву ековиховну роботу  з дітьми-ромами з греко-католицьких парафій бл. Сеферіно Малья та Різдва Пресвятої Богородиці (МГКЄ). Організували цей захід головний тренер з екоосвіти Алла Самойлова разом із  працівниками Інституту еколого-релігійних студій (керівник Олександр Бокотей) та парохом вищезгаданих парафій отцем Сергієм Бондаренком. До команди долучилися провідний експерт Ужанського НПП  Неля Коваль, старший науковий співробітник сектору природи Закарпатського обласного краєзнавчого музею ім. Т. Легоцького Руслана Джахман. В екошколі радо взяв участь й Іван Тимофеєв, координатор проєкту «Церкви та громадські організації разом задля екоосвіти в національних парках»,  у рамках якого захід і відбувався.

 

Методика екошколи, яку використовує Алла Самойлова, полягає в екологічних іграх для відповідної вікової категорії. Зокрема, починається такий захід із роботи з групою в колі. Педагог вітає групу дітей у парку, представляє себе та знайомить групу з програмою зустрічі, маршрутом та розташуванням стежок, галявин у парку.

Пані Алла зазвичай пояснює дітям, що замість мікрофону ми будемо використовувати „шишковон” (велика шишка). Перше правило –  говорить той, у кого „шишкофон”. Кожен по черзі, отримуючи „шишкофон”, промовляє своє ім’я і доповнює відповіддю на запитання, якою твариною він/вона хотів/хотіла би бути і чому. Після цього група домовляється про правила виконання заходів.
Далі йдуть інші екоігри, які змінюють одна одну. Набір ігор, які використовуватимуть у той чи інший день, залежить від середовища, де проводиться захід: парк, ліс, поле, узбережжя річки й т. д. Оскільки  цей захід відбувався в лісі, то пані Алла долучила до списку також ті ігри, в яких фігурували об”єкти – дерева.
Цікавою грою була “Сови і миші”. Після неї діти будували маленькі гнізда за допомогою прищіпок (ніби пташки дзьобом).

І, як завжди, тренер застосовувала метод зворотного зв’язку. Адже дуже важливою частиною програми є підсумкова оцінка. Педагог повинен оцінити час із його точки зору і подякувати групі за активний підхід. Пані Алла просить кожного з групи висловити те, що учаснику найбільше під час екскурсії сподобалось, і те, що не сподобалось, які емоції було пережито, що запам’яталося найбільше, що нового вдалося довідатися і т.д. Наприкінці кожен учасник отримав невеличку винагороду, яка нагадуватиме про час, проведений на екскурсії.

На завершення цієї екозустрічі учасники написали свої мрії на папірчиках і заховали їх у дереві. (Ігрова методика “Дерево бажань”).

“Проведення подібних заходів – це дуже приємний і корисний досвід”, – вважає пані Алла. “Діти були активні, слухняні, все їм було цікаво”, – каже екологиня.
Усі старші учасники заходу активно допомагали тренеру й також отримали чимало позитивних вражень.

Інформаційна служба Інституту еколого-релігійних студій

 

Leave a reply