Інноваційні методи екологічної освіти і просвіти для педагогів

0
49

04.11.21 року в м. Хуст (на базі спеціалізованої ЗОШ №3) проведено семінар з педагогами-позашкільниками, вчителями шкіл та членами громадських організацій. Головною темою семінару стали інноваційні методи в екологічній освіті, серед яких важливе та вагоме місце займає екологічний тренінг та екологічні ігри.
Тренінг – це одночасно:
– цікавий процес пізнання себе та інших;
– спілкування;
– ефективна форма опанування знань;
– інструмент для формування умінь і навичок;
– форма розширення досвіду.

Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, учасники в захваті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим.

Гра як елемент культури – явище соціальне. Це відносно самостійна діяльність дітей і дорослих, що
забезпечує потребу людей у відпочинку, розвагах, пізнанні, в розвитку духовних і фізичних сил. Для гри характерне яскраве виявлення емоцій, творчих здібностей, ініціативи. Позитивні емоції можуть спонукати учасників до високого ступеня активності і до творчого підходу у розв’язанні тих чи інших ігрових завдань.
Гру, під час якої діти просто розважаються, не назвеш екологічною. Учасники екологічної гри повинні виконувати загальні завдання, спрямовані на розв’язання екоосвітніх, виховних і наукових проблем.
Учасники екогри повинні дізнатись щось цікаве і корисне про природу, виконати конкретне поставлене перед ними завдання, зробити свої висновки.

Учасники семінару спочатку були присутні на екотренінгу для дітей старшого шкільного віку “Охорона пралісів і браконьєрство”. Під час тренінгу педагоги отримували пояснення до кожного етапу заняття, після чого відбулося окремо обговорення за круглим столом. Також всі учасники жваво цікавились екологічними іграми просто неба, які можна проводити з дітьми різного шкільного віку. Такого формату захід був проведений вперше.

Семінар відбувся в рамках проекту «Церква та НУО задля екоосвіти в національних парках», що реалізується Інститутом еколого-релігійних студій  у співпраці з Союзом охорони природи Німеччини за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини (координатор проекту  Іван Тимофеєв).

Інформаційна служба ІЕРС

Leave a reply